5 redenen waarom het Autosalon de snelste – en de leukste! – weg is naar relevante werkervaring.
Waarom werken als hostess, informant of verkoper op het grootste evenement van het jaar een onovertroffen ervaring is.
Challenge
500.000 bezoekers, 10 dagen en 1 uitdaging: de juiste persoonlijkheid op de juiste plaats zetten voor BMW, Jaguar, Land Rover, Opel, Renault, Dacia, Honda, Mazda, Mitsubishi, Bentley, Lamborghini, Maserati, Porsche & Brocom.
Aanpak
1. Teamspririt krijgt voorrang
Bij Challenge MC begint het jaar pas echt met het Autosalon. Het is de start en tegelijk al een hoogtepunt; de uitgelezen kans om onze meerwaarde te tonen aan onze klanten en hun talrijke bezoekers. Maar vooraleer we al die nieuwsgierige mensen een warme ontvangst kunnen bieden, ontvangen we eerst onze eigen teamleden met de nodige aandacht en zorg. Want in onze ‘pit’ moet iedereen zich thuis voelen, ongeacht voorkennis of achtergrond. Bij Challenge MC maak je hoe dan ook meteen deel uit van het team. De vrolijke sfeer, betekenisvolle opdrachten en fijne collega’s zorgen voor events én ervaringen die je niet snel vergeet.
“Ik vind het een heel leuke taak om mensen aan te sturen en te motiveren.” (Noa, zelfstandig ondernemer en 3de jaar op rij Chief Hostess)
2. Een troef op ieders CV
Elk jaar opnieuw vormt het Autosalon de barometer voor de verkoop bij de deelnemende merken. Je job als Challenger is dus allesbehalve vrijblijvend; je draagt echt bij aan het succes van een maandenlange campagne. De professionele omkadering geeft je alle tools om je talenten te ontplooien, en dat in een recordtempo. Toon je talenkennis, je commerciële flair en je vakkennis. Niet alleen tijdens het Autosalon, maar ook op je LinkedIn-profiel. Een beetje prestige boost elke carrière, nietwaar? Bij Challenge MC doen we al te graag een goed woordje voor gewaardeerde medewerkers.
“Ik merk dat bedrijven het waardevol vinden dat Challenge MC op mijn cv staat.” (Angelique, net afgestudeerd, 2de Autosalon als verkoper)
3. Een thuis voor talent
Challenge MC is al vele jaren een vaste waarde op het Autosalon. We werken er samen met uiteenlopende merken en doen bijgevolg een beroep op een brede waaier aan profielen voor verschillende functies. Ondertussen begrijpen we maar al te goed hoe belangrijk het is om de juiste mensen voor de juiste opdracht in te schakelen. We hebben er als het ware een zesde zintuig voor ontwikkeld. Daarom komen onze klanten terug én krijgt de beurs ook bij onze Challengers een vaste plek in de agenda. De ene vierde dit jaar zijn jubileum, de andere beleefde haar ‘rookie year’, maar bijna iedereen is het erover eens: het Autosalon is onovertroffen.
“10 dagen werken in een geweldig leuk team.” (Maroussia, student, 1e jaar Product Genius)
4. De topsfeer is standaard
Heel wat van onze Challengers geven aan dat het Autosalon hét evenement is waarop ze altijd al hebben willen werken. En bij Challenge MC begrijpen we die voorkeur helemaal. De omvang, de allure, de mensenmassa, de ambiance… Geen wonder dat het Autosalon 2020 nu al het favoriete event is voor tal van onze medewerkers. Zij die kunnen vergelijken, vinden elke editie bovendien nog beter dan de vorige. Zou het liggen aan de geweldige ochtendbriefings en de afterwork drinks? De dag starten met een scheut vrolijkheid motiveert blijkbaar zo hard dat het team ’s avonds, na een lange shift, nog met plezier nakaart en netwerkt.
"De ochtendbriefing was telkens de perfecte brandstof voor een lange dag.” (Alexis, student, 1e jaar Informant)
5. Onze Saloncondities
Wist je dat wie sterk presteert op het Autosalon, bijna een maandloon verdient? Waarom we dat pas bij punt 5 melden? Tja, natuurlijk is die verloning mooi meegenomen, maar wij geloven dat Challengers niet louter door harde valuta gedreven worden. Zo hou je het tempo en de lange dagen volgens ons niet vol. Enkel als je ook leergierig bent en op professioneel vlak wilt groeien, kan je je als ambassadeur inzetten voor een merk. En die toewijding wordt bij ons echt gewaardeerd. Zo hebben we dit jaar opnieuw enkele ervaren Challengers verrast met een extraatje. Ook van de opdrachtgever zelf kregen ze een mooie attentie.
“Tijdens de ochtendbriefing werd ik plots in de bloemetjes gezet naar aanleiding van mijn tiende Autosalon!” (Dimitri, Steward bij Brussels Airlines en reeds 10 jaar Informant voor Challenge MC)
Overtuigd of nieuwsgierig?
We hebben jou immers niet alleen een job te bieden op het Autosalon maar als Challenger krijg je het hele jaar door de kans om je professioneel te ontwikkelen op de mooiste events!
>> Meld je aan bij Challenge MC.
“Ik raad het echt aan! Je doet al glimlachend je werk en beleeft een unieke ervaring.” (Olivier, Verkoper op zijn 20e Autosalon (!))