Blijf op de hoogte.

Een opmerkelijke opdracht of een dringende oproep? We delen het graag.

30aug.

5 antwoorden op de vraag die u zich als event professional zou moeten stellen.

"Welke partner tilt mijn evenement naar een hoger niveau?” De juiste vraag stellen is één ding, de juiste keuze maken is heel wat lastiger. Wij adviseren u graag. Zo hebben we vanuit onze eigen ervaring 5 antwoorden geformuleerd, gebaseerd op de 5 doorslaggevende waarden die we al vele jaren hanteren bij succesvolle samenwerkingen.

Uw vraag

Uw vraag verdient elke keer opnieuw volledige toewijding. Naast gegarandeerde kwaliteit zijn kennis en karakter belangrijke aspecten in de service van een hospitality agency. Alleen op die manier kan u het verschil maken voor uw gasten en hun verwachtingen overtreffen. Hospitality is dan ook een vak dat draait om mensen verbinden: de juiste connectie maken dankzij die unieke ‘match’ tussen opdrachtgever en host of hostess.

Ons advies

De volgende 5 kernwaarden dragen bij tot het succes van elk partnership. Vindt u een bureau dat ze stuk voor stuk omarmt, dan zit u zeker goed.

  1. De juiste selectie is een cruciale surplus.

Wat ligt aan de basis van een uitmuntende service? Sterke mensenkennis, want de eerste stap naar een treffende eerste indruk is de selectie van kandidaten. Hoe meer ervaring op het terrein, hoe beter een agency kan inschatten waar zich de noden situeren van u en uw gasten. Bij een persoonlijke screening van de kandidaten moet gericht gezocht worden naar bepaalde profielen die optimaal aansluiten bij uw bedrijf of project. Uiteraard spelen de kennis en capaciteiten van de hosts en hostessen in kwestie een grote rol, maar daarnaast kunnen bijkomende opleidingen hun talent nog versterken. Zo worden deze tijdelijke krachten echte merkambassadeurs.

  1. Persoonlijkheid maakt het onderscheid.

De tweede succesfactor? Engageer een partner met medewerkers die perfect passen bij het karakter en de identiteit van uw onderneming. Die match versterken kan via stijlvolle outfits en make-uptips voor een look die tot in de puntjes verzorgd is. Zo beschikt u over een team dat volledig in lijn is met de uitstraling van uw event. Tijdloos of business casual? Uw partner moet verdraaid goed weten dat de juiste styling de ideale manier is om u te onderscheiden in uw sector.

  1. Talenkennis straalt altijd klasse uit.

Spreken uw hostessen en promoboys letterlijk en figuurlijk de taal van uw gasten? Een hospitality agency moet niet alleen investeren in communicatiecoaching; ook talenkennis draagt in grote mate bij aan een onberispelijke ontvangst. Dankzij onze kantoren in Brussel en Antwerpen kunnen wij onze hostessen, promoboys en hospitality officers per regio rekruteren. Regionaal rekruteren versterkt de lokale verbondenheid én dus ook de kwaliteit van de service. De taalvaardigheid van kandidaten wordt best uitvoerig getest tijdens de screening. Zo krijgt u, op maat van uw vraag, de juiste crew met de juiste kennis en samenstelling om uw klanten of bezoekers te verwelkomen en begeleiden. Zo blijft niets ‘lost in translation’.

  1. Creativiteit + betrokkenheid = flexibiliteit

De evenementensector vereist een flinke portie flexibiliteit, maar zelfs in de meest veeleisende situaties moet uw agency u ontzorgen. U kent het wel: strakke deadlines, last-minute wijzigingen, onvoorziene omstandigheden… Op zulke momenten zou het vanzelfsprekend moeten zijn dat u kan rekenen op hospitality professionals die onder druk presteren en snel de juiste beslissingen nemen. Zo gunnen zij u de tijd en ruimte om te doen waar u zelf in uitblinkt.

  1. Transparantie is een duidelijke meerwaarde.

Wilt u op beide oren kunnen slapen? Kies dan voor transparantie in de administratie met een partner die focust op een strikte naleving van de wetgeving. Een sociaal secretariaat biedt u beiden daarbij deskundige ondersteuning, zodat u niet verdrinkt in een overvloed aan voorwaarden en regels. Ook de hosts en hostessen horen volledig volgens het boekje te werken. Bij Challenge MC hebben we daarom voor onze Challengers een webapplicatie ontwikkeld die hen tijdens elke opdracht helpt hun administratie minutieus te regelen. Zo hebben ze als het ware altijd een persoonlijke assistent op zak.

Dat is alvast hoe wij de zaken zien. Bij Challenge MC streven we als familiebedrijf naar perfectie mét persoonlijkheid. Dankzij onze jarenlange ervaring weten we maar al te goed wat u en uw gasten nodig hebben en werken we altijd vanuit deze 5 waarden.

Benieuwd naar onze aanpak in de praktijk? Maak alvast kennis via hello@challenge-mc.be of 0032 (0)3 650 09 80 om een eventuele samenwerking te bespreken.